2010.04.21. 13:53
Kis értékelés
Ha már annyit írtam a kampányról, kis összefoglaló idekívánkozik, mert bár nincs vége a választásoknak hivatalosan, az eredmények eldőlni látszanak.
Időm nem engedte, nagyon sajnálom, hogy nem írtam le időben, hogy Én az MSZP helyében Fidesz diktatúrával riogatnék(sőt ők tovább is mentek, Fidesz-Jobbik diktatúrára), de azért pár dologban így is igazam volt. Gondolok itt pl. a Jobbik hiányos tagpolitikájára, ami vissza is ütött annak rendje és módja szerint. A nagy álmom, hogy konkrét eseményekre és intézkedésekre helyeződjön a hangsúly a kampányban, nem valósult meg, de Fidesznek(konkrétumokkal jellemzően az ellenzék tud támadni) e nélkül is sikerül fölényesen győznie, összességében mondhatjuk, hogy emiatt nem Ő nyerte a választásokat, sokkal inkább a nagy ellenfele vesztette el.
A semmitmondó hangulatkampányok hatása az volt, hogy így mégiscsak a konkrét dolgokra helyeződött a hangsúly a hírekben, köszönhetően sok lelkiismeretes oknyomozó újságíró, és egyes hatósági személyek munkájának. A rengeteg botrány, tárgyalás, bebörtönzés PR-kampányként működött a választások alatt. Ezt üdvözölni kell, hiszen eszerint mégsem vagyunk teljesen egy következmények nélküli ország.
Amit a Fidesz tesz most: eljátssza a bölcs, megfontolt kormánypártot, most már tessék megnyugodni, minden rendben lesz, elindultunk felfelé, boldog idők következnek a 8 szűk esztendő után. Ez a dolga: megerősíteni eddigi jó választásában minden régi, első-fordulós szavazóját. Új szavazókra mondhatni csak a "tömegvonzás" jelenségével akar hatni.
Amit az MSZP tesz most: persze, járják a kerületeket, a főember beszél-beszél-beszél, mint eddig, de ennek már csak a vereség csökkentése a célja. A stáb már tudja, hogy ez a hajó elment. De látva az új trendet, hogy "valakik miatt" a választók 25%-a fejvesztve menekült gyakorlatilag teljesen ismeretlen pártokhoz(melyeknek eddig csak a szavait lehet ismerni, beszélni meg ugye mindenki tud), Ő is, mint új, de legalábbis megújult párt fog tovább működni, új néven.
A következőknek természetesen semmi köze az előző bekezdéshez, csak random keresztkérdések, eszmefuttatások.
Mit csinálsz, ha a terméked drasztikusan veszít a népszerűségéből?
Pl. megemeled a reklámköltségeket.
Mi van, ha ez sem működik?
Újjászervezed a kampányt, új arculatot adsz a termékednek. Feltesszük, hogy magán a terméken nem változtatsz.
Mi van, ha az emberek nem hisznek Neked, azt gondolják, hogy még mindig ugyanazt a szart árulod?
Legvégső esetben nevet változtatsz, és megpróbálod úgy lenyomni a torkukon a terméket. Feltesszük, hogy a terméken még mindig nem akarsz változtatni.
A jó ég tudja, mi lesz ennek az eredménye.
Az új pártokat szeretettel köszöntjük, kíváncsian várjuk, mit kezdenek a nyakukba szakadt temérdek pénzzel.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.