iazvedo 2010.03.10. 02:16

A győztes kampány

 

Az előző poszthoz még annyit, hogy félreértés ne essék, nem vagyok Jobbikos. Nem azért mert náciknak gondolom őket, vagy mert nem tudok azonosulni a hazafias szemléletükkel, a kutya máshol van elásva, ne firtassuk.

Az első bejegyzésben leírtam, hogy szerintem mi volt jó és rossz nagyvonalakban az utóbbi 8 év kampányaiban. De gondoltam az nem elég, hogy utólag osztom az észt, ezért a második bejegyzés konkrét javaslatokat tartalmaz stratégiai döntések meghozatalára az egyik párt tekintetében. Most úgy gondolom, ez sem elég.
A mai posztban lemegyek a kampányok legalsó szintjére, ami sokak számára tényleg a legalját jelenti, azért mert kommunikációja köszönőviszonyban sincs valódi politikájával, céljaival, de alapvetően a legalsó szinten azt értem, ahol a választó találkozik a politikával. 

Előre kell bocsájtanom, hogy nem értek, és nem is akarok érteni a suttogó-propaganda íráshoz, ami egyébként ugyanúgy épül fel, mint bármelyik reklámszöveg, csak sokkal erősebben használja az érzelmeket, és egyáltalán sokkal messzebbre megy el minden tekintetben. Emiatt, bár sok apró trükk létezik, sokkal nehezebb is úgy megírni, hogy hiteles legyen. Aki ilyet tud írni, az tényleg profi. Inkább csak egy párt alkalmazza előszeretettel ezt a módszert, az amelyik történelmileg a legközelebb áll hozzá.

Jöjjön tehát a lényeg. 

Klisézuhany


Személy szerint elegem van a szóháborúból, nézzük meg pl. az MSZP mostani reklámfilmjét, valahogy úgy szól: Gyári munkások, értelmiségiek, diákok, nyugdíjasok, családanyák, ... elegük van a megosztottságból... csináljunk vmi újat, szavazz ránk. 
Úgy gondolom, ez szándékosan egy gyenge reklám, és csak arra való, hogy Mesterházyt megismerjük, és hogy nyomassák a pártot szándékosan ész nélkül. Ha mond valamit, azon lehet vitatkozni, de nem mondd semmit, tehát. 
Gyári munkások, értelmiségiek, diákok, nyugdíjasok, családanyák- egy reklám akkor szól a legjobban vkihez, ha sikerül megszólítanod, a nyelvén beszélned. Minél specializáltabb, annál inkább figyel rá a megszólított csoport. Ha egyszerre több csoportot szólítasz meg, a varázs megszűnik, pont mint itt. Ráadásul mindenkit a nevén nevez, felsorol, ami tovább rontja a helyzetet, merthogy olcsó.
megosztottság - egy régi klasszikust vettek elő, meg sem erőltették magukat, lerágott csont, vitázni sem érdemes róla, mert már rengeteget vitáztunk rajta, unjuk, "elengedjük a fülünk mellett", gondoljuk. Ami persze nem igaz, de erről később. 
Végre az emberekről szóljon a politika- megint egy olyan dolog amit nézel a tv-ben de nem látod, mert akkora klisé, hogy nem figyelsz rá. 
Többen vagyunk, mint gondolná - állj be a sorba

 

Összefoglalva a kampány szövege zombiállapotba juttat minket második nézés után, mert ennyi semmitmondó szövegre képtelenség odafigyelni. Ekkor kapcsol be a tudatalattink, ekkor hagyunk fel az ellenkezéssel, szűnünk meg védekezni a valódi üzenet ellen, ami az, hogy Mesterházy milyen remek ember, sétál, mosolyog, meg minden. 

Fideszes reklámfilmet még nem láttam idén, de az "Itt az idő" szlogen nem sok jóval kecsegtet, tehát ismét szóháború van kialakulóban. Én krumpli vagyok, Te meg burgonya.

Hadd mutassam meg az én ötletem, amit bármelyik párt, akinek elég nagy arca van hozzá- és melyiknek nincs- felhasználhat szabadon, vigye akinek kell. 

Szavak helyett történetet mutatnék be, egy olyan történetet, amit már mindenki ismer, mindenkinek a nyakán liheg, de kevésszer figyelt oda rá. 

Kerestem a munkahelyiterror - blogban is, de azt hiszem, jobb lesz az élmény, ha halljátok, mintha épp a rádióznátok. Kattintsatok, az elején van, kb. 1 perc után. 
http://www.bumerang.hu/archivhang/2010/03/02/81a9d2d560525ed562e8a9bc82f0f239.mp3 
Egy álláskereső lány története: egyszerű, szívhezszóló, és mindennapos. Nem kitervelt, nem szakemberek írták, mégis pont a közepébe talál mindannak amivel baj van jelenleg. A nép hangja, és ezt mindenki érzi, tudja, ahogy hallgatja. Inspirál, hogy tégy valamit. Pl. hogy szavazz. Az a párt, aki ilyen reklámot használ a kampányban, tényleg a nép ismerője, és jótevője. Ismeri, átérzi a nép gondjait, együtt búsul vele, de minden áron segíteni akar, hogy kijuttassa méltatlan helyzetéből. 
Az igazi ember, igazi problémával mellesleg egy klisével teletömött agymosó propaganda súlyos ellenszere is.
 

Ezt a szöveget már csak le kell kicsit rövidíteni, és lecsapni a magas labdákat benne.
Én pl. a végére valami ilyesmit tennék. 
"Minden évben több száz diplomás fiatal hagyja el az országot-van aki örökre. Jól tudjuk, nem könnyű ma a pályakezdők helyzete, mégis Mi, most arra kérünk Titeket: NE MENJETEK! Szükségünk van rátok ahhoz, hogy egy új országot építsünk, Ti Magyarország jövője vagytok, nem bevándorló cselédek, és mosogatók. Szavazzatok ránk, és higgyetek benne, higgyetek bennünk!"

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iazvedo.blog.hu/api/trackback/id/tr201827481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása